Lycklig

Jag är så otroligt lycklig. Nu är det bara att hoppas och tro vidare.

Min födelsedag

Som jag i all hast skrev för två dagar sedan, begav sig F och jag på äventyr för en
trevlig grekisk middag i stan. Jag älskar grekiskt! Vitlöksbröd, tzatziki, souvlaki och
världens godaste panacotta med färska jordgubbar! Mums! :) F beställde kalvytter-
filé som inte var lika god som min mat, men den va helt ok. Det måste göras om
snart även när man inte fyller år :)










Igår kom vännerna A och B förbi lite spontant för att gratta mig och umgås lite.
Jag fick en otroligt fin Orkidé i miniformat som jag aldrig hade sett förut. En till
mysig kväll.

Ikväll är jag ensam med hunden Bella, medan F är på vift och tränar, följt av
Pokerkväll med sina fotbollsvänner.

På lördag när sambon överger mig igen, ska jag hem till J och umgås, laga
mat, babbla och bara vara. Ska bli trevligt, det var ett tag sen.

Min Dag idag :)

Som rubriken lyder, idag är det min dag, jag fyller 28 år och ska
nu ta en liten tripp till stan för att äta grekiskt med min älskling.
Byebye

Mysiga dagar med F

Nu är F någorlunda frisk och vi har kunnat återförenas. Har förhoppningsvis klarat
mig undan att bli sjuk den här gången *pepparpeppar*. Igår tog vi en sväng till stan
för att fika och handla lite gott till kommande dagar. Båda hade suttit inne ett tag,
därför var det riktigt skönt att komma ut i friska luften och suga åt sig lite solljus. På
fiket blev det bruschetta med olivtapenad och soltorkade tomater och iste för min
del och en hel hög vitlöksbröd, kaffe och mineralvatten till F.



Efter fikat tog vi en liten kort tur till intilliggande Hemköp och handlade en massa
frukt, grönsaker, tilltugg och lax till dagens goda middag. Sen var det bara att köra
raka vägen hem till mamma och pappa och lägga sig raklång i soffan, efter att ha
åkt förbi hemma och kollat till våra fiskar (läs F kollade till våra fiskar :)).

Kom precis på att större delen av mina bilder kretsar kring grillning, middagar...
mat helt enkelt. Men det får ni leva med, det är ju gott och för det mesta vackert :)
Frukt och bär är speciellt vackert på sommaren...




Som jag tidigare nämnde hjälptes F och jag åt med en god middag idag. Stekt lax
med färskpotatis (med smör och persilja på toppen), romgräddfil och tomat- och
löksallad till. Riktigt sommargott!




Dags att blogga lite :)

Inte mycket dataknappande nu inte, men satte mig just i en skön stol och kan nog bli
kvar här en liten stund. Har jag sagt att det känns som att jag drömmer dagarna i
ända? Det har jag nog inte, men så är det. Det är nämligen min allra första sommar
i Sverige. Någonsin. Har aldrig firat min födelsedag här till exempel. Det här blir min
första, nu på tisdag. Då blir jag hela 28 år och det känns faktiskt också lite drömlikt.
F och jag ska ut och äta middag och ha en trevlig kväll på tu man hand, sen får jag se
hur vi gör med något enklare "kalas" till nästa helg.

Det har gått en vecka sen mamma, pappa och lillebror L åkte på semester och bara
någon dag sen lillebror M åkte, men det känns som en hel evighet sedan. Dagarna
innan de åkte tillbringades ganska mycket på baksidan där det grillades korv och
marshmallows bland annat, korv på pinnar och marshmallows på grillpinnar. Vår lilla
speciella "eldstad" kom till god nytta. Hunden Bella ville förstås också vara med, det
var bara F som fattades, den stackaren låg hemma med hög feber, halsont och
knaprade antibiotika.






Det var ett tag sen

Samma dag som F kom hem från sin minisemester blev han sjuk med halsont
och hög feber. Jag flydde fältet och bosatte mig hos mamma och pappa och är
fortfarande kvar här. Är inte så duktig på att skriva just nu, efterom jag inte har
någon ork att sitta upp i dataställning alldeles för länge. Nu kommer ett snabbt
och kort inlägg för att hålla min kära blogg vid liv.
Det kommer mer snart...

En regnig och ensam dag

Har precis pussat F hejdå och blev kvar alldeles ensam med Bella. Familjen
kommer hem ikväll och jag blir hämtad för att bo hos dem ett par dagar. Det
är tur det. Gillar inte att vara ensam nu. För ett par veckor sedan skrev jag ett
inlägg om en massa resor som skulle göras i sommar. Idag är en sådan
resedag, bara att omständigheterna gör att jag blev kvar hemma. Jag stannar
hemma så gärna, bara vi får ut allt positivt man kan få utav det.
F och 11 av hans släktingar är nu alltså på väg mot Skavsta och flyger söderut,
till min kära födelsestad. F kan Bratislava utan och innan nu och jag vet att han
stolt kommer att visa upp alla sevärdheter. Jag hoppas de får en underbar vis-
telse med sol, god mat och en och annan öl.

Trevlig resa allihopa! =)

Älskar dig plutt

Äventyr

Bara att komma utanför ytterdörren nuförtiden är ett äventyr för mig. Imorse skulle
F innan jobbstart springa några ärenden åt oss båda och jag bestämde mig för
att göra honom sällskap, genom att sitta/halvligga med i bilen. Bella fick åka med,
det tycker hon om, ända tills hon upptäcker att det är dags för kloklippning. Vi har
nämligen en liten hysterika här hemma, tassarna är hennes små heliga punkter
som man inte får röra helt utan vidare. Men hon klarade det även den här gången
och har åtminstone fått lite manikyr som varje tjej skulle bli glad för att få.

F sprang från djuraffär till djuraffär för att inhandla lite mer fisk och kom bland annat
med en liten present till mig, en vacker röd kampfisk. Han vet att jag gärna vill ha
röda fiskar i våra akvarier. Öronålar som jag däremot inte är så förtjust i, fick han
också med sig. Men vad gör man? Han blir ju glad, så varför inte?

Det enda stället jag följde med till var Maxi eftersom det var ett bra tag sen jag satte
min fot i en mataffär och dessutom skulle lite annat trevligt inhandlas. Efter 10 mi-
nuter satt jag i bilen igen och F fick ta hand om betalningen själv.

Nu ska jag efter några timmars sovande lägga mig och läsa min efterlängtade bok...


Pizza

Trodde jag skulle bli galen alldeles nyss. Jag bestämde mig för att beställa pizza
via pizzaonline. Jag fyller i allt precis som man ska, betalar och får en kvittens.
Får plötsligt en röd varningsskylt slängd i ansiktet att allt är klart men att jag måste
ringa pizzerian för att se om de har mottagit min beställning. Jag gjorde det också,
men min beställning fanns inte. Den hade gått upp i rök. Jag kände hur hungern
blev mer och mer besvärlig för varje minut som gick och jag var sååå besviken!
Ringde en gång till, men nix.
Jag var inte glad då kan jag lova, särskilt inte i mitt tillstånd! Jag tror att pizzakillen
tyckte lite synd om mig därför sa han att han skulle komma med min pizza om en
kvart, trots pizzaonlinedumheterna.
Så! Nu är jag mätt! =)


Filmtime

Igår hyrdes det som sagt filmer för att avrunda kvällen på ett mysigt sätt. Jag orkade
inte riktigt hålla mig vaken så länge som vi hade filmer, utan somnade och lämnade
F med Mr Bond själv. Quantum of Solace var ändå inte så bra som vi hade förväntat
oss. Den första filmen vi såg var riktigt ångestfylld. Jag har hört en del om den och
kunde inte låta bli att se vad den hade att erbjuda. Revolutionary Road med Kate
Winslet och Leonardo DiCaprio, en film jag rekommenderar om man är någorlunda
stabil psykiskt för tillfället. Riktigt bra skådespelarinsatser med intressanta relations-
dialoger. Ikväll behövde vi verkligen något mer avslappnande, eller i alla fall jag, därför
blev det den tredje och sista filmen Brudens bäste man, med Patrick Dempsey. En
väldigt förutsägbar romantisk komedi, som jag tyckte mycket om, precis som de flesta
andra lättsamma filmer.
Tidigare under kvällen slängde jag ihop en fetaostsallad med hemmagjord tzatziki och
till det åt vi grillad kyckling och vitlöksbaguetter. Sååå gott =) Blev sugen på det nu igen.
Kanske dags att ta en tredje portion =)

Sov sött allihop!


Mysig middag i regnet

Igår kände jag verkligen för att byta miljö, se lite folk och äta gott. Att ta bilen in till
stan, gå en liten bit och sitta på restaurang kan inte vara hela världen, hoppas
jag. Det var kvavt och varmt när vi gick, "regnets ben hängde från himlen", som
man säger direkt översatt från slovakiska och precis som vi trodde kom de första
dropparna redan innan vi hann sätta oss i bilen. Det gjorde ingenting, jag älskar
sommarregn som har den där speciella varma doften. Vi fick en bra plats på en
uteservering under tak och efter en stund tittade solen fram på oss. Det blev alko-
holfritt för oss båda, vitlöksbröd till förrätt och ryggbiff till huvudrätt.

På väg tillbaka till bilen stannade vi till för att säga hej till lillebror som gjorde sig
förtjänt av en god buffé efter en lång dag i sanden och dömning av en beachvol-
leybollturnering.

Efterrätten för vår del bestod av att hyra ett par filmer och sjunka ner i vår
sköna soffa...

P.S. Äntligen börjar min lugg växa ut. För ungefär två månader sen begav jag
mig till frisören och blev något missnöjd med en lugg som på ena sidan slutade
ca 1 cm från hårfästet. Inte riktigt min stil, fick bli uppsatt tills den växte ut... Men
nu så, nu börjar det äntligen hända något =) D.S.


Godmorgon

Eller ja, det är ju snarare lunchdags, men vad gör man när man är en liten
trötter. Finns ju inte direkt något att ha bråttom till, så varför inte ligga och
dra sig? Har precis ätit frukost efter att ha drömt om kryssningsbuffé halva
natten. Dreglade när jag vaknade mitt i natten och insåg att jag "bara" låg
i vår stora säng och inte kunde glufsa i mig av allt det goda.
På måndag ska jag till doktorn. Känns skönt att det är mindre än två dagar
kvar dit. Som jag tidigare nämnt, är ovisshet bland det värsta jag vet.

Ha en kul helg!

Krävs så lite...

...för att jag ska sväva bland rosa fluffiga moln. Igår när F kom hem från jobbet
hade han med sig en bukett rosor och en tidning till mig för att jag är "världens
bästa flickvän". Jag blir glad som ett litet barn på Julafton av en sådan gest!
Tack min söta älskling! :-*

Ikväll har jag lite tråkigt i det regninga vädret. F umgås med H över en grabb-
middag och jag väntar på att någon sevärd film sak börja på Canal+, men det
verkar aldrig komma någon. Sugen på pizza är jag också, borde ha beställt det,
men lat som jag tydligen är, gjorde jag inte det och nu är det försent. Får leva
på mackor ikväll.



Snigelfart

Dagarna går i snigelfart. Trodde aldrig jag skulle uppleva mina semesterdagar
på det viset. Men så är det. Idag sitter jag inne i värmen, "flyttade" tillbaka från
mamma och pappa igår för att återvända igen om ett par dagar när lillebror åkt
till Skåne igen. Dels för hunden Bellas skull och dels för att man ska slippa
smälta bort när man sover. Men klaga ska jag inte, vill ha den här värmen kvar,
men måste då bete mig därefter. Läste precis att det skulle bli spöregn igen
om ett par dagar, som dessutom skulle komma för att stanna ett tag, men får
väl hoppas att man slipper vinterkläderna i alla fall, som under Springsteen-
konserten. Funderar på vad jag ska göra nu... Förflytta mig till soffan? Sitta kvar
här? Eller gå och lägga mig igen? Det är frågan... Måste förtydliga att jag gärna
har det såhär... bara det hjälper...

RSS 2.0